vrijdag 25 juli 2014

Sunny pants

Een tijdje geleden had ik prachtige stof gekocht bij Petit Pan in Antwerpen voor een sunny pants (patroon LMV) voor mezelf, nu ja dat was de bedoeling, maar de partner dacht er anders over. Hij vond de stof niet geschikt voor mij, maar hij dacht wel dat het iets was voor zijn moeder. Normaal trek ik mezelf niet echt veel aan van wat hij zegt, maar deze keer luisterde ik dan toch een keertje en maakte er een sunny pants van voor mijn schoonmoeder.

Doordat het zo'n lekker makkelijk patroontje is, naaide het lekker vlot en na een uur of 2 was de broek nagenoeg af en moet ik enkel de broekspijpen afwerken en de elastiek in de band doen, maar dat was nu net het lastigste aangezien het een 'zomaar'-cadeautje werd, had ik geen maten opgemeten. Voor het elastiek dacht ik een beetje aan hoeveel boordstof ik nodig zou hebben en dan een beetje aangepast aan het elastiek. Maar dan de pijpen, ikzelf ben nogal klein (1m53CM) dus was het heel moeilijk voor me om in te schatten hoelang ze moesten zijn en heb dus voornamelijk op het patroon gebaseerd en dit klopte dus echt wel zeer goed uiteindelijk.

De eerst volgende keer dat we langs gingen, had ik de broek bij en mijn vriend had het goed ingeschat want ze was er heel blij mee en heeft hem direct aangetrokken.
Zij blij dus ik ook blij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten