maandag 30 juni 2014

Pennenzakje

Één keer in de 2 weken ga ik werken bij een familie waar ze een heel lief dochtertje hebben, Luna. Al van dag 1 dat ik daar kom, is ze niet bij me weg te slaan, al een geluk dat ze naar school moet of ik kom niet aan werken toe, en elke keer krijg ik wel een cadeautje van haar dat ze zelf heeft gemaakt. Dit kan gaan van een tekening tot een armbandje met loombands, wel heel leuk en lief. Ik weet niet juist waarom, maar ik herken een deel van mezelf in haar, wel vreemd om te zien.

Maar na een tijdje heb ik al zoveel van haar gekregen dus werd het eens tijd dat ik iets aan haar geef. Nu dat ze in september naar de lagere school gaat, dacht ik dat een pennenzakje wel van pas zou komen, maar in welk stofje, welk kleurtje, hoe groot, welk patroontje,... . Uiteindelijk een leuk modelletje gevonden op pinterest van oontje en dan het stofje kiezen uit die hele hoop leuke, schattige stofjes.
Op deze had ik men oog laten vallen, al vele malen, en steeds wist ik niet juist wat ermee te maken to nu dus. Buitenstof en binnenstof passen bij elkaar, beide in hetzelfde thema en gedeeltelijk zelfde kleurtjes dus begon ik eraan. Het patroon op zich is niet moeilijk en toch heb ik met bepaalde stukjes in men naar gekrabd doordat het maar niet wou gaan zoals ik wilde en moest. Maar hier is het eindresultaat, niet compleet perfect, maar voor een eerste poging 👍👍👍


(http://oontje.blogspot.be/2011/02/hoe-maakt-u-de-pennenzak.html)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten